Provstiudvalget
Provstiudvalgets arbejde
Provstiudvalget består af provsten, en præsterepræsentant og 4-8 læge (valgte) medlemmer.
Provstiudvalget har ansvar for at koordinere den folkekirkelige økonomi mellem sognene i provstiet. Provstiudvalget fastsætter således rammerne for de lokale kirkelige kassers budgetter samt det beløb, der skal udskrives i kirkeskat til de lokale kasser. Provstiudvalget er også godkendende instans på en række økonomiske, administrative og bygningsmæssige områder i forhold til menighedsrådenes beslutninger.
Provstiudvalgsmøder
Sager til behandling på provstiudvalgsmøde skal fremsendes til: slagelse.provsti@km.dk senest 14 dage før mødet afholdes. Du kan se mødedatoer i provstiets kalender.
Valg til provstiudvalg og stiftsråd
Provstiudvalgets medlemmer vælges af menighedsrådene i provstiet hvert 4. år. Samtidigt vælges en repræsentant for provstiet til stiftsrådet. Der blev senest afholdt valg den 1. september 2021.
Provstiudvalgets møder
Provstiudvalget - dagsorden og referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
Juli
- er mødefri
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
DATO
dagsorden / referat
December
- er mødefri
Dagsorden til møderne kan ses her på siden senest mandag før mødet. Referat fra provstiudvalgets møder offentliggøres snarest muligt efter mødets afholdelse. Såvel dagsorden som referat kan hentes som print på provstikontoret i åbningstiden.