Reserven

Reserven (tidligere 5%-midler)

Menighedsrådene kan søge om midler fra puljen som hjælp til uforudsete udgifter af en størrelse, som kirkekassen har svært ved selv at dække.


Som hovedregel kan der ikke søges midler fra Reservens 5%-pulje efter et arbejde er udført. Der kan dog opstå akutte tilfælde/årsager, hvor det har været umuligt at få en forhåndsgodkendelse. Her tages kontakt til provstikontoret.


Ansøgningsprocedure:

  • Beslutning om at søge om midler fra Reserven 5%-pulje skal, hvis muligt, vedtages på et menighedsrådsmøde, og provstiudvalget skal godkende ansøgningen inden arbejde eller indkøb igangsættes. Ved akut opståede situationer, skal provsten orienteres og om muligt give forhåndsgodkendelse.
  • Udfyld ansøgningsskemaet [Link]. Der kan ikke henvises til tidligere fremsendte kvartalsrapporter. Hvis blanketten er mangelfuldt udfyldt, kan ansøgningen ikke behandles. Gem det downloadede ansøgningsskema inden det udfyldes.
  • Vedhæft kopi af mødereferat med beslutning om ansøgning.
  • Vedhæft den senest opdaterede kvartalsrapport.
  • Fremsend skemaet på mail til slagelse.provsti@km.dk.
  • Emnefeltet i mail udfyldes med f.eks.: ”[Menighedsrådets navn] - Reserven – [beskrivende titel for, hvad der søges om midler til]”.
    Ansøgningen behandles på førstkommende provstiudvalgsmøde (bemærk, at ansøgningen skal fremsendes senest 14 dage før mødet). Se kalenderoversigt på forsiden af provstiets hjemmeside [indsæt link].
  • Ved udbetaling af bevilling skal dokumentation for udgifter sendes til provstikontoret.